måndag 15 april 2013

Vårda buskar

Jag kan ingenting om trädgård.. Jag har införskaffat diverse böcker som jag i princip får ha liggande bredvid mig när jag håller på.

I somras grävde jag upp en del buskar, mindre träd för att jag inte riktigt förstod tanken bakom deras placering eller för att jag faktiskt inte kunde sköta om dem. En del växter flyttades till ett bättre ställe, några buskar och växter tillkom..

Jag har en stor och hemsk svart vinbärsbuske som nu står på helt fel ställe.. Tanken är att jag ska försöka flytta den när tjälen har gått.. Wish me luck!
Ett steg i rätt riktning var att föryngringsbeskära den. I en av mina böcker stod det att det görs i slutet på vintern, på gränsen till våren.. När snön fortfarande ligger kvar. Och det är ju nu..

Innan...
 

Efter..


Så nu återstår bara själva flytten så får vi se om den överlever min hantering..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar