söndag 21 april 2013

Dagens sista syssla

Jag har två träd som jag kapat i marknivå då jag inte vill ha dem. Det ena är Jasmin och det andra har jag ingen aning om vad det är. Och naturligtvis står de på märkliga ställen.

När vovven skulle vara ute på kvällen passade jag på, tog fram handskarna, spaden, spettet och en grensåg.. Nu skulle rotklumpen bort..

Efter mycket trixande så var rotklumpen lös. Men den är så tung att jag inte orkar lyfta den från marken.. Rulla bort den funkar ju också :)

Hålet fylldes till två tredjedelar med sten, sen fyllde jag med den jord som blev över.. Marken är inte jämn men planen är att ta hem matjord under semestern för att plana och jämna ut tomten på andra ställen så fram till dess får det vara ojämnt.. Det ska ju packas lite också.

Nu är det bara en rotklump kvar, om man inte räknar Tujorna som ska bort..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar