tisdag 21 maj 2013

Projekt Gästrum

På övervåningen finns ett rum som inte är iordningställt. Det har fungerat som förråd. Men jag vill ha ett gästrum.
Elektrikerna var här i förra veckan och fixade lite, bl.a. med uttag för element och eluttag i det s.k. gästrummet.
Idag tog jag och plockade ut alla saker och sorterade bort sånt som ska slängas.

Sen var jag liksom igång :)

Fram med kofoten och rivandet började. Alla tak- och golvlister är borta. De två klädstängerna är borta. Hyllan ovan dörren är nedtagen. 
För att få loss stängerna var jag tvungen att riva takskivorna och jag fann en tak bjälke.. 
Väggskivorna låter jag sitta kvar och sätter renoveringsgips över.
Taket ska isoleras inifrån och få nya takskivor, misstänker att bjälken försvinner då.
Städade ihop allt bråte och sopade rent.

Nu är det bara det roliga kvar: att göra nytt och fint :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar